Hogy neked már ne kelljen, a Catapult innovation lab idén is összegyűjtötte a 7 legfontosabb fogyasztói viselkedési trendet, amelyek a 2024-es évet meghatározzák majd. Ebben a bejegyzésben rekordidő alatt kaphatsz áttekintést, hogy a minőségre való törekvéstől a neohedonizmus térnyeréséig jövőre milyen fogyasztói trendekre kell felkészülni.
Készen állsz arra, hogy felturbózd a marketing-, termék- és üzleti stratégiáidat?
Ha kíváncsi vagy részletes trendelőrejelzésünkre, akkor lépj velünk kapcsolatba itt.
1. MINŐSÉG vs. ÁR: már nem csak az ár számít
Azok az idők már elmúltak, amikor a fogyasztók a legolcsóbb lehetőséget helyezték előtérbe. 2024-ben a fogyasztók egyre inkább az értéket keresik az ár helyett, a minőséget, a tartósságot és a kézműves munkát helyezik előtérbe.
- Mit kell tenned? Sürgősen beruházni a termékinnovációba és kiterjeszteni a márkakínálatot!
2. NEOHEDONIZMUS: személyre szabott élmények
A fogyasztók egyre inkább materialista és élvezetkereső életszemléletet vallanak és az élményeknek nagyobb jelentőséget tulajdonítanak, mint az anyagi javaknak.
- Mivel jár ez együtt? Ideális esetben még több luxus, kényeztetésre összpontosító terméket és szolgáltatást kínálsz majd, amivel jobban ki tudod szolgálnia az élményszerű fogyasztás iránti újonnan felfedezett vágyakat..
3. SZEMÉLYRE SZABOTT EGÉSZSÉG ÉS WELLNESS: proaktív gondoskodás
A fogyasztók egyre proaktívabb megközelítést alkalmaznak az egészségük és a jólétük terén, személyre szabott megoldásokat és adatvezérelt betekintést keresnek. Ez a tendencia a viselhető eszközök, a személyre szabott táplálkozás és a genetikai tesztek növekedését ösztönzi, lehetővé téve az egyének számára, hogy megalapozott döntéseket hozzanak egészségükkel és jólétükkel kapcsolatban.
- Mire vársz még? Azonnal keresd meg az árukapcsolás lehetőségét!
4. A TÖRTÉNETMESÉLÉS FELEMELKEDÉSE: AI-vezérelt interakciók
A mesterséges intelligencia alapvetően felforgatja a kiskereskedelmet, a személyre szabott termékajánlásoktól kezdve az AI-alapú chatbotokig.
- Miért kell képbe kerülnöd ezzel a technológiai innovációval? Mert a mesterséges intelligenciát használhatod az ügyfélélmény javítására és a marketingkampányok optimalizálására, a személyre szabott interakciók pedig növelik az elkötelezettséget és a márkád iránti hűséget.
5. GREENREALITY: felelősségteljes választások
A fogyasztók egyre inkább tudatában vannak vásárlási döntéseik környezeti és társadalmi hatásaival, és olyan termékeket és szolgáltatásokat keresnek, amelyek összhangban vannak értékeikkel. Ez a tendencia a fenntartható és etikus márkák növekedését ösztönzi, mivel a fogyasztók hajlandóak felárat fizetni a felelősségteljesen előállított termékekért.
- Vigyázz, ne kezdj el te is greenwashingolni! Ha bizonytalan vagy, akkor mindenképp olvasd el a „Greenwashing: egy megtévesztő kommunikáció” című bejegyzésünket!
6. LOKALITÁS RENESZÁNSZA: összekapcsolt szomszédságok
A fogyasztók egyre jobban vonzódnak azokhoz a helyi vállalkozásokhoz, amelyek támogatják közösségeiket és egyedi élményeket kínálnak.
- Érdemes helyben maradni! Ne feledd a közösségi rendezvényeket, helyi szervezetekkel való együttműködést, ezek ugyanis növelik a vonzerődet!
7. FELHATALMAZÁS ÉS ÁTLÁTHATÓSÁG: AZ ADATOK ÉS ÉLMÉNYEK FELETTI ELLENŐRZÉS
A fogyasztók átláthatóságot és ellenőrzést követelnek személyes adataik és online élményeik felett.
- Legfőbb ideje egyértelmű adatvédelmi irányelveket meghatározni és biztonságos adatkezelési gyakorlatokat kialakítani! Nem mellesleg, a törvény kötelez rá…