Your strategic innovation agency

Krízismátrix – Hogyan térképezd fel a céged érintő akut kihívásokat?

Kihívásokkal minden cég találkozik, csak a lépték más. A krízis-mátrix segít feltérképezni és priorizálni az akadályokat, mindegy, hogy kis-, közép-, vagy nagyvállalatnál dolgozol.

A következő táblázatban egy cég előtt álló lehetséges kihívásokat találod, négy fő területre csoportosítva.

PIACI KIHÍVÁSOKINNOVÁCIÓS KIHÍVÁSOK
Növekvő piaci versenyTermékek, szolgáltatások piaci bevezetése
Ügyfél-nyerés/tartás nehézségeiTechnológiához való korlátozott hozzáférés
Változó fogyasztói magatartásKorlátozott tehetségállomány
Technológiai változásokra való felkészülésInnovatív lehetőségek azonosítása és követése
Versenyelőny elérése/fenntartásaInnovációs kultúra hiánya / változástól való félelem
KonkurenciaharcMarketingstratégia hiányosságai
Ügyfelek változó igényei

Stratégiai tervezés hiányosságai

SZERVEZETI KIHÍVÁSOKVEZETÉSI KIHÍVÁSOK
Korlátozott erőforrásokGenerációs különbségek kezelése
Szabályozások betartásaTehetséggondozás
Változásokra való felkészülésFelelősségi körök
Folyamatok digitalizálásaTürelmetlen vezetés
Ügyfélcentrikus működésRövid és hosszú távú célok közötti egyensúly
Belső megrendelő elveMunkaerő felvétele/megtartása
Munkafolyamatok megfeleltségeLojalitás és vállalati célok közös követése
Váltás agilis szervezeti működésreMikromenedzsment


1. A piaci kihívások a cég piaci környezetéből érkeznek, a szervezetnek ezekre (szinte) semmilyen befolyása nincsen. Az ügyfelek (fogyasztók) által támasztott változó követelmények, a konkurencia fejlődése, a technológiai vívmányok mind-mind olyan tényezők, amelyeket folyamatosan figyelni kell.

2. Az innovációs kihívások a cég belső felkészültségét érintik: milyen mértékben alkalmazza a folyamatosan fejlődő technológiákat, mennyire felkészültek a kollégák az új dolgok megtanulására és használatára és ezek mennyire épülnek be a cégvezetés által felállított stratégiákba.

3. A szervezeti kihívásokra adott válaszok kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a cég hatékonyan, egyszersmind a munkavállalók számára élhetően működjön, miközben digitalizált a folyamatmenedzsment, létezik a belső megrendelő elve, a szervezet nyitott agilis szervezetté szeretne változni és a szabályok betartása és az erőforrás-menedzsment flottul megy.

4. A vezetési kihívások szem előtt tartása a menedzsment felelőssége, megoldásuk lehetővé teszi, hogy a szervezet céljait, rövid és hosszú távú stratégiáját a szervezet egésze (beleértve a vezetést és a munkatársakat egyaránt) kövessék. A lojalitás, a szervezet együttműködő tagjai között egyértelműen elhatárolt feladat- és felelősségi körök és az információs aszimetria minimálisra csökkentése a vezetés egyértelmű felelőssége, hiszen ő hozza a szabályokat, működteti a teljesítmény-mérést és a motivációs rendszert és figyel a munkatársak jól-létére. A 3 (esetenként 4) generáció együttműködése, az AI és úgy általában a technológiai fejlődés gyorsulása okozta kihívások állandó nyomon követése elengedhetetlen.