Kihívásokkal minden cég találkozik, csak a lépték más. A krízis-mátrix segít feltérképezni és priorizálni az akadályokat, mindegy, hogy kis-, közép-, vagy nagyvállalatnál dolgozol.
A következő táblázatban egy cég előtt álló lehetséges kihívásokat találod, négy fő területre csoportosítva.
PIACI KIHÍVÁSOK | INNOVÁCIÓS KIHÍVÁSOK |
Növekvő piaci verseny | Termékek, szolgáltatások piaci bevezetése |
Ügyfél-nyerés/tartás nehézségei | Technológiához való korlátozott hozzáférés |
Változó fogyasztói magatartás | Korlátozott tehetségállomány |
Technológiai változásokra való felkészülés | Innovatív lehetőségek azonosítása és követése |
Versenyelőny elérése/fenntartása | Innovációs kultúra hiánya / változástól való félelem |
Konkurenciaharc | Marketingstratégia hiányosságai |
Ügyfelek változó igényei | Stratégiai tervezés hiányosságai |
SZERVEZETI KIHÍVÁSOK | VEZETÉSI KIHÍVÁSOK |
Korlátozott erőforrások | Generációs különbségek kezelése |
Szabályozások betartása | Tehetséggondozás |
Változásokra való felkészülés | Felelősségi körök |
Folyamatok digitalizálása | Türelmetlen vezetés |
Ügyfélcentrikus működés | Rövid és hosszú távú célok közötti egyensúly |
Belső megrendelő elve | Munkaerő felvétele/megtartása |
Munkafolyamatok megfeleltsége | Lojalitás és vállalati célok közös követése |
Váltás agilis szervezeti működésre | Mikromenedzsment |
1. A piaci kihívások a cég piaci környezetéből érkeznek, a szervezetnek ezekre (szinte) semmilyen befolyása nincsen. Az ügyfelek (fogyasztók) által támasztott változó követelmények, a konkurencia fejlődése, a technológiai vívmányok mind-mind olyan tényezők, amelyeket folyamatosan figyelni kell.
2. Az innovációs kihívások a cég belső felkészültségét érintik: milyen mértékben alkalmazza a folyamatosan fejlődő technológiákat, mennyire felkészültek a kollégák az új dolgok megtanulására és használatára és ezek mennyire épülnek be a cégvezetés által felállított stratégiákba.
3. A szervezeti kihívásokra adott válaszok kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a cég hatékonyan, egyszersmind a munkavállalók számára élhetően működjön, miközben digitalizált a folyamatmenedzsment, létezik a belső megrendelő elve, a szervezet nyitott agilis szervezetté szeretne változni és a szabályok betartása és az erőforrás-menedzsment flottul megy.
4. A vezetési kihívások szem előtt tartása a menedzsment felelőssége, megoldásuk lehetővé teszi, hogy a szervezet céljait, rövid és hosszú távú stratégiáját a szervezet egésze (beleértve a vezetést és a munkatársakat egyaránt) kövessék. A lojalitás, a szervezet együttműködő tagjai között egyértelműen elhatárolt feladat- és felelősségi körök és az információs aszimetria minimálisra csökkentése a vezetés egyértelmű felelőssége, hiszen ő hozza a szabályokat, működteti a teljesítmény-mérést és a motivációs rendszert és figyel a munkatársak jól-létére. A 3 (esetenként 4) generáció együttműködése, az AI és úgy általában a technológiai fejlődés gyorsulása okozta kihívások állandó nyomon követése elengedhetetlen.